Sosyal medya hakkında önce kısaca bir bilgi vermek gerekirse; gerçek hayatın kendisini, dijital dünyaya taşıması ile beraber kullanıcıların istek ve ihtiyaçlarını birebir internet ortamında cevap bulması olarak ifade edebiliriz. Mesela en basit olarak, dışarı çıkıp yemek yemek yerine tercih ettiğimiz online sipariş alan yemek siteleri, ratile gitmek istediğimizde tur şirketindeki rehbere danışmak yerine online tatil hizmeti veren şirketi tercih etmemiz veya sinemaya gideceğimiz zaman gişede kuyruk bekleyerek alabileceğimiz bir bileti, tek bir tuşlamayla online ortam aracılığıyla zamandan ve mekandan tasarruf ederek almamızı örnek olarak verebiliriz.
Global Dijital Statics tarafından 2014 te yapılan araştırmada ülkemizde günlük olarak sosyal medyada 2,5 saat vakit geçiriyoruz ki buda 24 saatlik zaman diliminde azımsanmıycak bir süreye tekabül ediyor. Buraya kadar bahsettiğimiz ihtiyaç üzerine sosyal medya kullanımına ilişkin bilgilerdi.
Birde sosyal medya profilleri söz konusu. Aile, dost ve arkadaşlarımızla iletişim kurduğumuz ve samimi ilişkilerin olduğu Facebook; gündemi ve dünyayı yakından takip edip kendi duygu ve düşüncelerimizi özgürce ifade ettiğimiz twitter; daha profesyonel ve global dünyada herkesin anlık resim paylaşımında bulunduğu Instagram profilleri hemen hemen herkeste vardır. Bunlar sadece öne çıkan platformlardan birkaçı ve her biri bizim aktif olarak kullanıp farklı kullanıcılarla etkileşimde bulunduğumuz mecralardır.
Kullandığımız platform arttıkça bizim üzerimizdeki etkisi de değişiklik gösteriyor. Çünkü her sosyal medya mecrasının birbirinden bağımsız bir içeriği ve o içeriği uygun bir kullanıcı topluluğu var.
Facebook’ta beğendiğimiz bir yazı, aynı şekilde Twitter'da paylaşıldığında eleştirel yaklaşıp bu düşünceyi beğenmeyebiliyoruz gerekçe olarak; Twitterin bize kazandırdığı farklı çerçeveden bakış açışı.
Gerek teknolojik gerekse dijital devrimlerin yaşandığı bu bilgi çağında biz, sosyal medyanın giderek artan öneminin farkındayız. Bilgiye artık zaman, mekan ve kısıtlamalardan bağımsız olarak çok hızlı bir şekilde ulaşabiliyor ve böylece içerikte derinliğe daha rahat inebiliyoruz.